Репозитарій НПУ  

   

Центр діаспори  

logo crd

   

АВ НПУ  

   

Наш логотип  

НПУ

   
× Дискусія організована у вигляді обговорень окремих доповідей, підготовлених українськими експертами. Кожна доповідь присвячена окремому аспекту демократичного розвитку держави і суспільства.
Будемо вдячні за Вашу активну участь у цій дискусії, коментарі та власні думки щодо запропонованого аналізу.
Коментарі, які стосуються кожної окремої доповіді, будуть узагальнені та опубліковані, відкриваючи більш широке публічне обговорення того, що необхідно зробити для сприяння демократичним реформам в Україні.
Щоб залишити свій коментар, Вам необхідно зареєструватись. Модератори форуму залишають за собою право вилучати повідомлення, що містять прямі чи непрямі образи інших користувачів ресурсу, в тому числі за етнічною, національною, расовою чи релігійною приналежністю, нецензурні висловлювання, висловлювання порнографічного чи сексуального характеру, висловлювання, що мають на меті провокування різкої реакції інших учасників форуму, що містять рекламу, комерційні повідомлення, а також ті, що не мають інформаційного навантаження та не стосуються тематики форуму.

Демократичний контроль над установами внутрішньої та зовнішньої безпеки.

  • Любов Марголіна
  • Автор теми
  • Відвідувач
  • Відвідувач
7 років 8 місяців тому #1238 від Любов Марголіна
COM_KUNENA_MESSAGE_CREATED_NEW
а) Чітко визначені заходи захисту, що можуть бути застосовані у примусовому порядку, проти використання у політичних цілях збройних сил, розвідки та правоохоронних органів та їхніх працівників;
б) Чітко визначені принципи відповідальності (accountability) збройних сил, розвідки та правоохоронних органів перед демократичними інститутами;
в) Чітко визначені межі повноважень усіх правоохоронних органів (агентств);
г) Механізми незалежного розгляду та оскарження що захищають громадян від зловживань з боку правоохоронних органів та їхніх працівників;
д) Незалежні механізми розгляду та контролю над діяльністю органів розвідки;
е) Агенти державної безпеки розуміють свої обов’язки за умов режиму закріплених прав та діють відповідним чином.

Демократичний контроль за діяльністю внутрішніх і зовнішніх інститутів безпеки (С. Галушко)

Наявність ефективної та дієвої системи демократичного цивільного контролю за інститутами безпеки або “силовими структурами” є однією з важливих ознак демократичного розвитку держави. У доповіді аналізуються різні аспекти цієї проблематики в Україні. Зазначається, що у країні створено відповідну нормативно-правову базу, яка регламентує питання, пов’язані з демократичним цивільним контролем за державними інститутами безпеки та силовими структурами. Водночас механізми громадського контролю потребують свого формування та вдосконалення, зокрема шляхом:
- своєчасного та достовірного інформування суспільства;
- широкого залучення громадськості до обговорення найбільш гострих проблем національної безпеки під час опрацювання відповідних державних рішень;
- створення громадських експертних рад при органах виконавчої влади, які діють у сфері забезпечення національної безпеки.
Як визнається в офіційних державних документах і на експертному рівні, поки що не вдається забезпечити відповідність сектору безпеки України потребам суспільства, а саме:
- правоохоронні органи України в їх нинішньому стані неспроможні здійснювати надійний захист прав і свобод людини й громадянина, ефективну боротьбу зі злочинністю, зокрема організованою, криміналізацією економіки, корупцією;
- діяльність розвідувальних і контррозвідувального органів не в усьому адекватна викликам і загрозам національній безпеці України;
- критичний стан озброєння та військової техніки, низький рівень забезпечення й підготовки Збройних Сил України, що ставить під загрозу можливість виконання ними завдань оборони держави.
Серйозною проблемою постають незадовільні стан і функціонування судової влади, поширення в її інститутах хабарництва та корупції, повільне, а подекуди й неправосудне вирішення судових справ. Неефективною залишається організація парламентського контролю за діяльністю спеціальних служб, закритий характер функціонування яких потребує впровадження відповідних механізмів спостереження та ухвалення рішень. Не вирішено також проблему вдосконалення бюджетного контролю над сектором безпеки й оборони. Не знято з порядку денного й таке важливе питання, як гармонізація цивільно-військових відносин у суспільстві з відновленням позитивного іміджу військових і вдосконаленням системи зв’язків з громадськістю.
У доповіді визначено шляхи й напрями підвищення ефективності системи демократичного цивільного контролю за інститутами безпеки в Україні, серед яких:
- вдосконалення законодавства з питань національної безпеки;
- наукове обґрунтування інституційних перетворень і державних управлінських рішень у галузі політики безпеки й оборони;
- підвищення ефективності парламентського контролю;
- ініціювання відкритого суспільного діалогу зі стратегічних питань оборонної політики з подальшим впровадженням у життя нароблених пропозицій;
- формування механізмів залучення до практики формування державної оборонної політики та системи демократичного цивільного контролю інститутів громадянського суспільства, цивільних аналітичних центрів і мас-медіа.

З текстом доповіді можна ознайомитись у прикріпленому файлі (див. нижче)

Вкладений файл:

Назва файлу: 04.pdf
Розмір файлу:543 KB
Долучення:

Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.

  • О.В.Тягло
  • Відвідувач
  • Відвідувач
7 років 8 місяців тому #1250 від О.В.Тягло
COM_KUNENA_MESSAGE_REPLIED_NEW
О.В.Тягло (Харків)
1. Жодним чином не заперечуючи актуальності «демократичного цивільного контролю» за різноманітними силовими структурами, хочу зауважити, що на тлі сучасних теоретичних розробок і відповідної світової практики цей концепт є застарілим. Більш відповідним видається концепт «підзвітність» (accountability). З його урахуванням, до речі, стають більш ясними як наявні у нашій країні вади «демократичного цивільного контролю», так і можливості подальшого вдосконалення діяльності вітчизняних силових структур з огляду на потребу їх демократизації.

«Система підзвітності повинна включати сім ключових складових, а саме: (1) багатоканальний механізм контролю; (2) багатовимірні відношення подання звітності; (3) функції прогнозування; (4) чіткий розподіл, хто перед ким і за що підзвітний; (5) стандарти звітності; (6) транспарентність; і (7) етичний кодекс».
Див.: Cheung, Jocelyn. Police Accountability // The Police Journal, 2005. – Vol.78. – P.3-36.

2. Доповідь шановного експерта С.О.Галушка, написана на початку 2008 року, через істотну плинність нашої реальності вимагає певного доповнення – сподіваюсь, воно буде подане на конференції. Крім того, хотілось би побачити й інший рівень аналізу – не тільки формальний і «макроскопічний», а, наприклад, з урахування відомостей «з землі», наприклад фактичних даних і висновків наказу МВС України №90 від 26.03.2010 року «Про стан дисципліни і законності в діяльності органів та підрозділів внутрішніх справ та заходи щодо його покращання» і т.п.

Будь-ласка, Увійти , щоб приєднатись до розмови.

Модератори: Любов Марголіна
Час відкриття сторінки: 0.362 секунд
Працює на Форум
   

Короткі новини

Сумуємо...

gerasymenko    15 липня 2018 року на 61 році пішов з життя Герасименко Олександр Іванович – справжній офіцер, люблячий чоловік, батько, сумлінний працівник, хороший товариш, добра, порядна, відповідальна людина. Все своє свідоме життя Олександр Іванович присвятив служінню людям.

    Народився 2 березня 1958 року в м. Бобруйськ (Білорусія). Після закінчення школи (у 1975 р.) працював фрезерувальником Красилівського філіалу заводу металовиробників (м. Красилів, Хмельницької області). У 1976 році був призваний до лав Збройних Сил СРСР. Саме служба в армії загартувала його, зробила справжнім чоловіком.

Детальніше...

З Днем Конституції України!

photo

Відповідь на звернення від Вченої ради НПУ імені М. П. Драгоманова

npu Голові правління ГО «Центр інформації

 про права людини» Т. П. Печончик

Центру інформації про права людини

Українській Гельсінській спілці з прав людини

Освітньому дому прав людини — Чернігів

Детальніше...

Про вступну кампанію 2018 року на радіо Голос Столиці

olephirenko     Шановні абітурієнти, батьки і ті, кого цікавить питання вступної кампанії 2018 року!  Усім, хто склав цьогоріч ЗНО і готується вступати до омріяного закладу вищої освіти, але все ще губиться у всіх цих правилах та умовах вступу, радимо переглянути цей сюжет >>> https://www.youtube.com/watch?v=7XbhI-NS42o

 Відповідальний секретар Приймальної комісії Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова професор Тарас Олексійович Олефіренко відвідав програму на радіо «Голос Столиці», де розповів про всі тонкощі вступу, що потрібно знати і як діяти кожному вступнику та багато іншого...

   Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова цього року пропонує більше сотні різноманітних спеціальностей. А щоб не розгубитися у них, скористайтеся наступною програмою, яка, безсумнівно, допоможе Вам із вибором: http://vstup.npu.edu.ua/uk-ua/obery-svoyu-spetsialnist

Прес-служба університету

Програма «Непростий вибір»: психолог-логопед-дефектолог – хто це?

nepr vybir   Спеціальна освіта в Україні. Яка вона нині? Як її отримати? Які спеціалізації пропонує факультет корекційної педагогіки та психології НПУ імені М. П. Драгоманова?

     Хочете почути відповіді – програма «Непростий вибір» (ефір від 19 червня 2018 року) на RADIO HAYAT, де доктор педагогічних наук, професор, заступниця декана факультету корекційної педагогіки та психології НПУ імені М. П. Драгоманова Світлана Федоренко і магістрантка цього факультету Інна Ханас ознайомлять Вас із усіма особливостями і тонкощами професій  логопед, тифлопедагог, олігофренопедагог, сурдопедагог, ортопедагог, психолог та ін., а також повідають Вам особливості та переваги навчання на цих спеціальностях.

Прес-служба університету

   

 НПУ імені М.П. Драгоманова у соціальних мережах

   

Переведення та поновлення  

imgonline com ua GifAnimationTwoPic I0m3L8s6Qq2I

   

Піготовка до ЗНО  

Distant

   

Шукаю роботу  

шукаю роботу

   

Обери сам  

диципліна за вибором

   

Горизонт-2020  

   

Корпоративна пошта  

email

   

АРПУЄ  

book konst 

Педагогічна Конституція Європи: прийняття та реалізація

   

Рейтинги  

   

Хто на сайті?  

На сайті 617 гостей та користувачі відсутні

   

Канал новин  

   

Вхід